Jsou neaktivní kontakty ve vaší e-mailové databázi opravdu neaktivní? Nebo jen používají systém, který vám neposílá zpět marketingová data?

On: Úno 5, 2024
Nejste-li v marketingu úplným nováčkem, nejspíš už jste slyšeli o nutnosti udržovat svou e-mailovou databázi zdravou.

Počínaje ověřením adresy kontaktu prostřednictvím double opt-in procesu, udržováním vysoké míry doručitelnosti a otevíratelnosti vašich e-mailů – a v neposlední řadě pravidelným odstraňováním dlouhodobě neaktivních kontaktů.

Právě u posledního bodu se dnes zastavíme.

Protože informace o tom, kdy váš kontakt naposledy otevřel vámi odeslaný e-mail, nemusí být 100% spolehlivé.

 

Soukromí má přednost před marketingovými daty

 

Povinnost nechat návštěvníka aktivně zvolit, zda umožní sbírat marketingová data vašemu webu, platí už několik let. A řada lidí této možnosti využívá – a sledování jejich chování na vašem webu vám jednoduše neumožní.

Pro řadu z nich je tato volba iniciována až potřebou kliknout na jedno z tlačítek – a před plošným zavedením cookie lišt jim bylo v celku jedno, jaká data o jejich chování weby sbírají. Vedle nich ale existuje nezanedbatelná skupina lidí, pro kterou soukromí opravdu důležité je. Řada z nich si uvědomuje zranitelnost uložených dat a možnosti jejich zneužití. A své soukromí si hlídají nejen na webu.

Pro tuhle skupinu existuje celá řada možností, jak své soukromí chránit i na poli marketingových e-mailů. Některé vyžadují aktivní nastavení uživatelem, u jiných je ochrana soukromí součástí služby zabezpečeného e-mailu.

Co poslední 2 věty znamenají pro vás? Že díky nastavení na straně uživatele nedostáváte zpět informace o tom, zda váš uživatel otevřel vámi odeslaný e-mail nebo klikl na některý z odkazů.

Blokování sledovacích pixelů nebo UTM a dalších trackovacích parametrů v odkazech zajistí, že pokud uživatel načtení sledovacích prvků aktivně nedovolí, vaše data o aktivitě daného uživatele budou stejně neúplná, jako data o uživateli, který na vašem webu zakáže ukládání cookies. V praxi tedy nezjistíte nejen to, zda kontakt otevřel váš e-mail, ale ani to, zda si např. stáhnul váš magnet zdarma apod.

 

Jak zjistit, že je váš kontakt skutečně neaktivní?

 

Máme nějaké možnosti, jak nastavení na straně uživatele obejít a zjistit, zda je kontakt skutečně neaktivní? Ne. Uživatel má právo na soukromí a my do něj nemůžeme zasahovat.

To ale neznamená, že nemáme vůbec žádné možnosti, jak uživatele aktivovat případně získat alespoň nějaké indicie, že je kontakt stále aktivní. Stále totiž můžeme sbírat a porovnávat data, která nám uživatel dá dobrovolně. Ať už jsou to informace o jeho posledním nákupu na webu nebo např. vyplnění nového formuláře po prokliku ze sociálních sítí nebo reklamy. Právě spuštění reklamy na neaktivní kontakty může být cestou nejen k ověření zájmu stávajících kontaktů, ale i k aktivaci těch již opravdu neaktivních.

 

 

 

Mohlo by vás bavit…

Podívejte se na další články.

Inspirace není nikdy dost. Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat.

Komunitní platforma Circle nově podporuje i platby v CZK

Komunitní platforma Circle nově podporuje i platby v CZK

Skvělá zpráva pro všechny, kdo pro svůj membership program či správu komunity používají (nebo zvažují) platformu Circle Communities. Podařilo se mi s podporou domluvit podporu členských plateb v CZK - a od včerejška je v Circle můžete aktivně využívat. Osobně mám z...

číst více

Pošli mi šablonu stránky pro Instagram bio!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu layout šablony pro Divi i s instrukcemi pro nasazení a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Chci vytvořit svůj prodejní funnel!

Naskočte do 5denní výzvy Vytvořte funkční prodejní funnel v 5 krocích. Každý den vám přijde 1 e-mail s obsahem lekce a konkrétními úkoly, které máte splnit. Z odběru mých e-mailů se můžete kdykoliv odhlásit.

You have Successfully Subscribed!

Chci e-book Brand nejsou jen barvy

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu pracovní listy, které vám pomohou objevit a komunikovat hlubší smysl vlastní značky.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro lepší engagement!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro uvedení nového produktu!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories pro launch i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!