Komunitní platforma Circle má nové analytiky – a vyčtete z nich všechno

On: Kvě 29, 2024

Když jsme vybírali, kterou platformu pro budování a správu komunity The Funnel Empire zvolíme, zvážili jsme celou řadu možností, porovnali jednotlivé plány, vyzkoušeli několik různých nástrojů. A jako vítěz nám vyšel – Circle.

Důvodů byla celá řada:

  • Snadno ovladatelné a dokonale přehledné uživatelské prostředí.
  • Mobilní aplikace s dokonale jednoduchým ovládáním, kde nebudete nic hledat.
  • Možnost plánovat události, vysílat živě, pořádat cally, propojit událost se Zoomem.
  • Napojení na Stripe, díky kterému můžete z komunity rovnou prodávat.
  • Rozdělení prostorů na veřejné a uzavřené jen pro určitou skupinu uživatelů, díky kterému můžete mít část komunity volně přístupnou a část třeba jen pro platící členy.
  • Možnost vytvářet kurzy.
  • Rozumná cenová politika (Circle není mezi platformami pro správu komunit nejlevnější, ale poměr cena/výkon je za mě jednoznačně nejlepší).
  • Možnost snadno přepínat mezi jednotlivými komunitami na Circle, jejichž jste členem.
  • A spousta dalších věcí.

S poslední aktualizací k ní přibyla ještě jedna hodně podstatná. Nové – a mnohem podrobnější prostředí analytik, ze kterých zjistíte opravdu všechno.

Pokud se nedíváte do čísel, víte toho o své komunitě obvykle docela málo. V podstatě víte jen to, kdo je aktivní a přidává příspěvky nebo komentáře. Zejména u nové a rozjíždějící se komunity tak vůbec nemusíte vědět, jestli je těch pár aktivních jedinců také jedinými návštěvníky – a nebo jestli máte v komunitě celou řadu pravidelných sledujících, kteří by ale možná potřebovali trochu povzbudit, aby se do aktivního dění v komunitě zapojili. Takže je rozhodně lepší se do čísel dívat a aktivně s nimi pracovat 🙂

Každopádně – pojďme se podívat, co nové analytiky v Circle umí.

 

Autor: Circle.so

Základní přehled (Overview)

V základní přehledu najdete přesně to, co byste čekali. Celkový počet členů komunity, počet aktivních a neaktivních členů v posledním měsíci, denní průměr aktivních členů ale také informace o průměrné aktivitě v jednotlivých dnech a časech (kterou můžete využít při publikování obsahu), mapu s oblastmi, odkud se vaši sledující připojují nebo statistiky nejoblíbenějších prostorů a postů.

Pro rychlou představu to asi stačí, ale my se pustíme do podrobnějších statistik.

Členové (Members)

Ve statistikách členů už najdeme celou řadu užitečných informací, které můžeme použít pro rozpohybování komunity. Vidíme tu totiž nejenom celková čísla, počty aktivních členů a nově příchozích, ale také konkrétní jména těch, kdo jsou v komunitě aktivní. Chcete každý měsíc odměňovat nejaktivnější členy komunity? Tady je najdete na 3 kliknutí. Stačí se překliknout do statistik členů a zadat období, za které chcete výsledky zobrazit. V přehledných grafech zároveň vidíte, jak se aktivita ve vaší komunitě v průběhu času mění – zda upadá, roste, je rovnoměrná a nebo naopak velmi kolísavá.

Prostory (Spaces)

Tahle část analytik mě baví asi nejvíc. Ukazuje totiž, jak jsou aktivní jednotlivé prostory. Prostory si můžete představit jako podskupiny nebo kategorie celé komunity. Osobně je využívám docela hodně, v komunitě máme obecný povídací prostor, prostor určený propagaci členů (která je povolená kdykoliv – ale jen v konkrétním prostoru), prostor pro doporučování byznysových a seberozvojových knížek – ale třeba i prostor, do kterého můžu přispívat pouze já jako administrátor skupiny (když si to porovnáte se skupinami na Facebooku, kde může příspěvek ve vaší vlastní skupině úplně snadno zapadnout, je to obrovská výhoda. S nikým se neperete o pozornost.)

V analytikách jasně vidíte, které prostory patří k nejaktivnějším – a výsledky vás mohou docela překvapit, i když z denního sledování komunity máte pocit, že zhruba víte, jak je který prostor využívaný. U mě je teď třeba nejaktivnější “chlubící” prostor nazvaný Co se ti povedlo?

Příspěvky a komentáře (Posts & Comments)

Statistiky, které chcete sledovat. Na první pohled totiž vidíte, z jaké části plníte komunitu sami – a z jaké přispívají vaši členové. Zároveň se můžete podívat i na nejvíce oceňované příspěvky zadaného období. Chcete odměňovat členy komunity, na jejichž příspěvky členové nejvíce reagují? Právě tady to vyčtete úplně snadno.

Zprávy (Messages)

Circle má i možnost odesílání zpráv mezi členy, podobně jako Messenger na Facebooku. Do zpráv jako administrátor samozřejmě nevidíte, ale v analytikách teď dokážete zjistit, jestli vaši členové tuhle funkci vůbec používají a v jaké míře. Vidíte i statistiky pro komunikaci chatech (pokud je v komunitě používáte) a u živých vysílání a callů – a také nejaktivnější členy.

Zařízení (Devices)

Všichni víme, že většina návštěvnosti na webech v tuto chvíli přichází z mobilních zařízení. V analytikách na Circle vidíme nejenom rozpad na jednotlivá zařízení, ale i to, zda členové na mobilu více používají aplikaci a nebo webové rozhraní. Mě osobně třeba míra přístupů z webu na mobilu trochu překvapila – budu muset v komunitě častěji připomínat, že Circle má i mobilní aplikaci pro iOS i Android.

Události (Events)

Ve statistikách událostí vidíte nejen celkové počty událostí, které se ve vaší komunitě, ale třeba i to, jak moc vaši členové používají tlačítek RSVP – tedy potvrzení účasti. Ukazuje se vám tu i statistika prodejů, pokud vaše události nejsou zdarma, živé účasti na callech  – a vidíte i popularitu jednotlivých eventů a členy komunity, kteří se událostí účastní nejčastěji.

Platby (Payments)

Pokud v komunitě používáte možnost plateb přes Stripe, najdete v analytikách i podrobný přehled plateb, rozdělený na předplatná (pokud máte v komunitě zpoplatněné členství), jednorázové platby a platby na splátky.

Co si o nových analytikách myslím já?

Zcela upřímně, jsem nadšená. Pokud už jsme spolu konzultovali nebo jste byli na někteém z mých školení, pravděpodobně znáte mou oblíbenou větu o tom, že nejhorší data jsou žádná data. Pokud nemáte čísla, střílíte naslepo a odhadujete z toho, co vidíte. Když se podíváte do čísel, obvykle zjistíte, že jste se v řadě věcí s odhadem vůbec netrefili. Nové a velmi podrobné statistiky vám dávají do ruky možnost, jak svou komunitu řídit a nechat růst na základě dat. Umožňují vám jasně vidět, co funguje a co nefunguje, jak moc zajímavá je komunita pro její členy a jak můžete jejich uživatelský zážitek ještě zlepšit.

Na závěr ještě 2 odkazy na články, kde si o používání analytik na Circle můžete přečíst více:

Prezentace nových Analytics přímo od Circle: https://try.circle.so/analytics-overview

Jak používat data pro strategii eventů v komunitě: https://try.circle.so/event-strategy

 

Zvažujete, že začnete Circle používat?

Pro více informací mrkněte na https://try.circle.so/start-trial . Na webu Circle si můžete vytvořit účet a na 14 dní si nezávazně vyzkoušet, jestli vám jako platforma pro vaši komunitu bude vyhovovat. Ceník najdete na https://try.circle.so/cenik (já sama využívám variantu Professional, ke které mám dokoupené větší množství prostorů. Circle u řady funkcí umožňuje vyřešit omezení dokoupením pouze samostatné funkce, nemusíte rovnou navyšovat na vyšší verzi plánu).

Mohlo by vás bavit…

Podívejte se na další články.

Inspirace není nikdy dost. Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat.

Komunitní platforma Circle nově podporuje i platby v CZK

Komunitní platforma Circle nově podporuje i platby v CZK

Skvělá zpráva pro všechny, kdo pro svůj membership program či správu komunity používají (nebo zvažují) platformu Circle Communities. Podařilo se mi s podporou domluvit podporu členských plateb v CZK - a od včerejška je v Circle můžete aktivně využívat. Osobně mám z...

číst více

Pošli mi šablonu stránky pro Instagram bio!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu layout šablony pro Divi i s instrukcemi pro nasazení a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Chci vytvořit svůj prodejní funnel!

Naskočte do 5denní výzvy Vytvořte funkční prodejní funnel v 5 krocích. Každý den vám přijde 1 e-mail s obsahem lekce a konkrétními úkoly, které máte splnit. Z odběru mých e-mailů se můžete kdykoliv odhlásit.

You have Successfully Subscribed!

Chci e-book Brand nejsou jen barvy

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu pracovní listy, které vám pomohou objevit a komunikovat hlubší smysl vlastní značky.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro lepší engagement!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro uvedení nového produktu!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories pro launch i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!