Tento týden na mě vyskočily 3 různé návody na téma Instagram a sociální sítě. Všechny mají pravdu a obsahují dobré rady. Ale ke všem mám jedno dost podstatné ALE.
Úspěch na sociálních sítích
Julie Válková sepsala 5 tipů, jak docílit úspěchu na sítích. Kvalitně vyplněný profil, kvalitní obsah, pravidelnost, různé typy příspěvků a výzva k akci. Ano, všechno platí a jsou to doporučení, která by měl znát každý, pro koho je úspěch na sítích důležitý.
Ale.
Jedna podstatná ingredience v tom chybí – a je čím dál tím důležitější.
Pokud máte malý účet nebo teprve začínáte, potřebujete být na síti aktivní a sami navazovat kontakty.
Pravidlo, že když máte dobrý obsah, lidé si ho najdou sami, už dávno neplatí. Proč? Protože i kvalitního obsahu už je na Instagramu i dalších sítích mraky. A úplně narovinu – s kvalitním obsahem bez další interakce s uživateli budete mít pravděpodobně horší výsledky, než člověk s trochu méně kvalitním obsahem, který interaguje.
U velkých účtů s dobrou sledovaností a engagementem už tohle zase tolik neplatí. Ale u těch malých stoprocentně ano.
Jak zajistit růst publika na Instagramu
Jak zajistit pravidelný růst publika na Instagramu či jiné sociální síti udržitelnou cestou, kterou mají rády algoritmy i vaši ideální sledující? Zasvětím vás do růstové strategie, se kterou své publikum můžete efektivně budovat a seznámím vás s nástrojem, který vám práci s touto technikou může usnadnit.
Minimalistický Instagram
Naučte se, jak efektivně využívat Instagram s minimálním úsilím. Vylaďte svou statickou instagramovou prezentaci a využijte nejefektivnějších nástrojů k růstu publika a prodejům. Ideální pro ty, kdo se Instagramu nechtějí věnovat naplno nebo jej chtějí využívat jen při prodejních kampaních.
83% lidí dělá tuhle chybu
Martina Dvořáčková má pod Instagramovým účtem Digiholka spuštěnou super reklamu. Žlutočerný trojúhelník vás v ní varuje, že tuhle chybu nejspíš děláte taky, pokud vám to na Instagramu nefunguje. O jakou chybu jde? Špatně nastavený profil.
Ano, ale…
Špatně nastavený profil není důvod neúspěchu, ale jeden z mnoha symptomů toho, že to neumíte. Asi nikdy jsem neviděla profil, na kterém by bylo dobře úplně všechno – a jen kvůli nevyplněnému profilu to nefungovalo. Ano, ten profil si určitě vyplňte. Ale berte to jako začátek cesty, během které se budete muset naučit, jaký obsah přidávat a jak s Instagramem dále pracovat.
3+1 MasterClass zdarma
Získejte všechny 4 MasterClass za výhodnější cenu, s okamžitým přístupem ke všem 4 lekcím a prodlouženou dobou ke shlédnutí.
# Hashtagy
Vlaďka Zemanová na svém účtu vladka_design zveřejnila 5 sad hashtagů, které se vám mohou hodit pro označování příspěvků, rozdělený podle oborů. Příjemně nápomocný přehled.
Ale…
K hashtagům toho mám víc. Ta první informace zní, že jsou čím dál tím méně důležité.
Dříve se hashtagům říkalo “SEO pro Instagram”. A stalo se s nimi přesně to, co se stalo s původními SEO algoritmy.
V začátcích optimalizace webových stránek stačilo stránku vytapetovat klíčovými slovy. Občas se to dělalo třeba i tak, že se celá řádka klíčových slov napsala na stránku v barvě pozadí, aby to čtenáře nerušilo a roboti to stále přečetli.
Co se stalo? Google i všechny ostatní vyhledávače zlepšily algoritmus. Nekalé techniky penalizují, více řeší skutečná slova, než pokusy o hacknutí algoritmu. A na Instagramu je to stejné.
Limit 30 hashtagů řada tvůrců využívala na maximum – a rvala do něj kde co. Obvykle především svou cílovku, nikoliv slova související s obsahem. A Instagram pochopitelně zareagoval.
I když oficiální doporučení zní 3-5 hashtagů a výrazně opentlenější posty mohou být penalizovány, podstatné pro algoritmus začínají být úplně jiné věci.
Hashtagů se zatím nemusíte úplně vzdávat, ale je fajn vědět, že správně zvolený hashtag vás sám o sobě nezachrání.
Co ještě si k hashtagům potřebujeme říct?
Ty, které zní stejně v češtině i angličtině, jsou vám více méně k ničemu. Tedy – pokud máte Instagram pro byznys a ne jen na krásné fotky.
Proč?
Protože pro anglicky mluvící publikum je váš obsah nerelevantní a k českému se v záplavě příspěvků se stejným hashtagem stejně nedostane.
Že by to mohlo fungovat tak, že vám super fotku s hashtagem lajkne a okomentuje spousta lidí mimo ČR – a vám to pak zvýší dosahy na vlastní publikum? Algoritmus není debil. Pozná, že s vaším engagementem u různých příspěvků něco nehraje – a zařídí se podle toho..
Btw – přesně tohle je i důvod, proč řadě českých účtů pšenka nepokvete na Pinterestu. Protože algoritmus vyhledávání váš obsah na výraz shodný v češtině i angličtině vaší cílovce prostě nenabídne.
The Rise of the Digital CEO
Na závěr vás chci pozvat k 3 dílnému tréninku Jamese Wedmora na téma “jak nebýt zaměstnancem vlastního byznysu, ale jeho CEO. Na první část už se po registraci můžete podívat ze záznamu, další 2 nás ještě čekají.
Pro sledování se stačí zaregistrovat.
James Wedmore je autorem programu Business By Design a jednoznačně osobností, kterou chcete znát. Za svůj úspěch mu vděčí celá řada úspěšných “online entrepreneurs” – a já osobně vstup do jeho programu vnímám jako nejlepší byznysové rozhodnutí, které jsem kdy udělala.