Ano, ale… 3x o Instagramu

On: Čvn 2, 2023

Tento týden na mě vyskočily 3 různé návody na téma Instagram a sociální sítě. Všechny mají pravdu a obsahují dobré rady. Ale ke všem mám jedno dost podstatné ALE.

 

Úspěch na sociálních sítích

Julie Válková sepsala 5 tipů, jak docílit úspěchu na sítích. Kvalitně vyplněný profil, kvalitní obsah, pravidelnost, různé typy příspěvků a výzva k akci. Ano, všechno platí a jsou to doporučení, která by měl znát každý, pro koho je úspěch na sítích důležitý.

Ale.

Jedna podstatná ingredience v tom chybí – a je čím dál tím důležitější.

Pokud máte malý účet nebo teprve začínáte, potřebujete být na síti aktivní a sami navazovat kontakty.

Pravidlo, že když máte dobrý obsah, lidé si ho najdou sami, už dávno neplatí. Proč? Protože i kvalitního obsahu už je na Instagramu i dalších sítích mraky. A úplně narovinu – s kvalitním obsahem bez další interakce s uživateli budete mít pravděpodobně horší výsledky, než člověk s trochu méně kvalitním obsahem, který interaguje.

U velkých účtů s dobrou sledovaností a engagementem už tohle zase tolik neplatí. Ale u těch malých stoprocentně ano.

 

Jak zajistit růst publika na Instagramu

Jak zajistit pravidelný růst publika na Instagramu či jiné sociální síti udržitelnou cestou, kterou mají rády algoritmy i vaši ideální sledující? Zasvětím vás do růstové strategie, se kterou své publikum můžete efektivně budovat a seznámím vás s nástrojem, který vám práci s touto technikou může usnadnit.

Minimalistický Instagram

Naučte se, jak efektivně využívat Instagram s minimálním úsilím. Vylaďte svou statickou instagramovou prezentaci a využijte nejefektivnějších nástrojů k růstu publika a prodejům. Ideální pro ty, kdo se Instagramu nechtějí věnovat naplno nebo jej chtějí využívat jen při prodejních kampaních.

83% lidí dělá tuhle chybu

Martina Dvořáčková má pod Instagramovým účtem Digiholka spuštěnou super reklamu. Žlutočerný trojúhelník vás v ní varuje, že tuhle chybu nejspíš děláte taky, pokud vám to na Instagramu nefunguje. O jakou chybu jde? Špatně nastavený profil.

Ano, ale…

Špatně nastavený profil není důvod neúspěchu, ale jeden z mnoha symptomů toho, že to neumíte. Asi nikdy jsem neviděla profil, na kterém by bylo dobře úplně všechno – a jen kvůli nevyplněnému profilu to nefungovalo. Ano, ten profil si určitě vyplňte. Ale berte to jako začátek cesty, během které se budete muset naučit, jaký obsah přidávat a jak s Instagramem dále pracovat.

3+1 MasterClass zdarma

Získejte všechny 4 MasterClass za výhodnější cenu, s okamžitým přístupem ke všem 4 lekcím a prodlouženou dobou ke shlédnutí.

 

 

# Hashtagy

Vlaďka Zemanová na svém účtu vladka_design zveřejnila 5 sad hashtagů, které se vám mohou hodit pro označování příspěvků, rozdělený podle oborů. Příjemně nápomocný přehled.

Ale…

K hashtagům toho mám víc. Ta první informace zní, že jsou čím dál tím méně důležité.

Dříve se hashtagům říkalo “SEO pro Instagram”. A stalo se s nimi přesně to, co se stalo s původními SEO algoritmy.

V začátcích optimalizace webových stránek stačilo stránku vytapetovat klíčovými slovy. Občas se to dělalo třeba i tak, že se celá řádka klíčových slov napsala na stránku v barvě pozadí, aby to čtenáře nerušilo a roboti to stále přečetli.

Co se stalo? Google i všechny ostatní vyhledávače zlepšily algoritmus. Nekalé techniky penalizují, více řeší skutečná slova, než pokusy o hacknutí algoritmu. A na Instagramu je to stejné.

Limit 30 hashtagů řada tvůrců využívala na maximum – a rvala do něj kde co. Obvykle především svou cílovku, nikoliv slova související s obsahem. A Instagram pochopitelně zareagoval.

I když oficiální doporučení zní 3-5 hashtagů a výrazně opentlenější posty mohou být penalizovány, podstatné pro algoritmus začínají být úplně jiné věci.

Hashtagů se zatím nemusíte úplně vzdávat, ale je fajn vědět, že správně zvolený hashtag vás sám o sobě nezachrání.

Co ještě si k hashtagům potřebujeme říct?

Ty, které zní stejně v češtině i angličtině, jsou vám více méně k ničemu. Tedy – pokud máte Instagram pro byznys a ne jen na krásné fotky.

Proč?

Protože pro anglicky mluvící publikum je váš obsah nerelevantní a k českému se v záplavě příspěvků se stejným hashtagem stejně nedostane.

Že by to mohlo fungovat tak, že vám super fotku s hashtagem lajkne a okomentuje spousta lidí mimo ČR – a vám to pak zvýší dosahy na vlastní publikum? Algoritmus není debil. Pozná, že s vaším engagementem u různých příspěvků něco nehraje – a zařídí se podle toho..

Btw – přesně tohle je i důvod, proč řadě českých účtů pšenka nepokvete na Pinterestu. Protože algoritmus vyhledávání váš obsah na výraz shodný v češtině i angličtině vaší cílovce prostě nenabídne.

The Rise of the Digital CEO

Na závěr vás chci pozvat k 3 dílnému tréninku Jamese Wedmora na téma “jak nebýt zaměstnancem vlastního byznysu, ale jeho CEO. Na první část už se po registraci můžete podívat ze záznamu, další 2 nás ještě čekají.

Pro sledování se stačí zaregistrovat.

James Wedmore je autorem programu Business By Design a jednoznačně osobností, kterou chcete znát. Za svůj úspěch mu vděčí celá řada úspěšných “online entrepreneurs” – a já osobně vstup do jeho programu vnímám jako nejlepší byznysové rozhodnutí, které jsem kdy udělala.

Mohlo by vás bavit…

Podívejte se na další články.

Inspirace není nikdy dost. Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat.

Pošli mi šablonu stránky pro Instagram bio!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu layout šablony pro Divi i s instrukcemi pro nasazení a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Chci vytvořit svůj prodejní funnel!

Naskočte do 5denní výzvy Vytvořte funkční prodejní funnel v 5 krocích. Každý den vám přijde 1 e-mail s obsahem lekce a konkrétními úkoly, které máte splnit. Z odběru mých e-mailů se můžete kdykoliv odhlásit.

You have Successfully Subscribed!

Chci e-book Brand nejsou jen barvy

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu pracovní listy, které vám pomohou objevit a komunikovat hlubší smysl vlastní značky.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro lepší engagement!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro uvedení nového produktu!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories pro launch i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!