K čertu s expertním byznysem

14. února 2020

Základní mantru online byznysu už určitě znáte. „Zamysli se nad tím, co tě baví – řekni lidem, že jsi na to expert – a pak jim na webu nabídni něco tématického ke koupi. Třeba e-book.“

Výsledkem je, že kolem sebe máme desítky expertů na cokoliv – z nichž naprostou většinu odrovnají opravdoví experti daného oboru jedinou dobře cílenou otázkou…
A kteří svým klientům občas radí úplně blbě.
U expertů na pěstování bylinek za kuchyňským oknem je to celkem jedno, u samozvaných expertů na daně nebo Facebookovou reklamu to může být dost problém…

A také důvod, proč má online byznys s tzv. info produkty pěkně špatnou pověst…

Nechápejte mě špatně. Začít s online byznysem je fajn nápad.
Co není dobrý nápad, je hrát si na něco, co ještě nejste. A možná ani nikdy nebudete.

(nemohla jsem vás ochudit o seznámení vás s tím, co se mi vybaví pokaždé, když o sobě někdo prohlásí, že je na něco „expert“)

Nemusíte být expert, abyste mohli začít

Pamatujte si – pravda vždycky stačí.

Baví vás to?
Víte o tom víc, než 10 lidí, kteří právě sedí kolem vás v kavárně, v tramvaji nebo stojí ve vaší frontě u pokladny?

Pak se do toho klidně můžete pustit. Vy i vaši čtenáři byste ale měli vědět jedno.
Kde jsou vaše limity.

Přiznejte, jakou úroveň má produkt, který prodáváte. Je pro úplné začátečníky, trochu pokročilé – nebo je to komplexní návod pokrývající celou problematiku vašeho tématu? Každá z těchto možností má své místo na slunci.

Kde si sami nejste jistí v kramflecích, neraďte. Přiznejte, že až sem vaše znalosti nesahají. Tahle možnost pro vás nepřipadá v úvahu? Fajn – tak tu informaci najděte a ověřte. Nebo tázající odkažte na zdroj či osobu, která tohle vědět bude. Na spolupráci a doporučení není nic zahanbivého.

Nebuďte expertem – buďte podporovatelem

Denise Duffield Thomas má na blogu skvělý článek 37 LESSONS FROM BECOMING A SELF-MADE MILLIONAIRE. Přečtěte si bod 34.

Přispívám – nejsem guru. Nemusím znát všechno, ale moje téma mě opravdu zajímá a chci přispět k tomu, aby mu rozumělo více lidí.

Protože to bohatě stačí.

Možná se za pár let skutečně stanete expertem ve svém oboru – a budete tím, na koho si lidé vzpomenou, když se o něm začne mluvit. Možná se vaše cesta za rok či dva změní – a vy se rozhodnete, že hlubší znalosti nepotřebujete, protože jste se posunuli jinam a víc vědět nepotřebujete.

Obojí je OK. Jen si právě teď nekazte pověst tím, že se prohlásíte za experta na něco, čemu prostě doopravdy nerozumíte. I když by vám to nejspíš spousta lidí uvěřila…

Tento článek jsem napsala pro web Online strategicky

Pin It on Pinterest

Share This