K čertu s expertním byznysem

On: Úno 14, 2020

Základní mantru online byznysu už určitě znáte. „Zamysli se nad tím, co tě baví – řekni lidem, že jsi na to expert – a pak jim na webu nabídni něco tématického ke koupi. Třeba e-book.“

Výsledkem je, že kolem sebe máme desítky expertů na cokoliv – z nichž naprostou většinu odrovnají opravdoví experti daného oboru jedinou dobře cílenou otázkou…
A kteří svým klientům občas radí úplně blbě.
U expertů na pěstování bylinek za kuchyňským oknem je to celkem jedno, u samozvaných expertů na daně nebo Facebookovou reklamu to může být dost problém…

A také důvod, proč má online byznys s tzv. info produkty pěkně špatnou pověst…

Nechápejte mě špatně. Začít s online byznysem je fajn nápad.
Co není dobrý nápad, je hrát si na něco, co ještě nejste. A možná ani nikdy nebudete.

(nemohla jsem vás ochudit o seznámení vás s tím, co se mi vybaví pokaždé, když o sobě někdo prohlásí, že je na něco “expert”)

Nemusíte být expert, abyste mohli začít

Pamatujte si – pravda vždycky stačí.

Baví vás to?
Víte o tom víc, než 10 lidí, kteří právě sedí kolem vás v kavárně, v tramvaji nebo stojí ve vaší frontě u pokladny?

Pak se do toho klidně můžete pustit. Vy i vaši čtenáři byste ale měli vědět jedno.
Kde jsou vaše limity.

Přiznejte, jakou úroveň má produkt, který prodáváte. Je pro úplné začátečníky, trochu pokročilé – nebo je to komplexní návod pokrývající celou problematiku vašeho tématu? Každá z těchto možností má své místo na slunci.

Kde si sami nejste jistí v kramflecích, neraďte. Přiznejte, že až sem vaše znalosti nesahají. Tahle možnost pro vás nepřipadá v úvahu? Fajn – tak tu informaci najděte a ověřte. Nebo tázající odkažte na zdroj či osobu, která tohle vědět bude. Na spolupráci a doporučení není nic zahanbivého.

Nebuďte expertem – buďte podporovatelem

Denise Duffield Thomas má na blogu skvělý článek 37 LESSONS FROM BECOMING A SELF-MADE MILLIONAIRE. Přečtěte si bod 34.

Přispívám – nejsem guru. Nemusím znát všechno, ale moje téma mě opravdu zajímá a chci přispět k tomu, aby mu rozumělo více lidí.

Protože to bohatě stačí.

Možná se za pár let skutečně stanete expertem ve svém oboru – a budete tím, na koho si lidé vzpomenou, když se o něm začne mluvit. Možná se vaše cesta za rok či dva změní – a vy se rozhodnete, že hlubší znalosti nepotřebujete, protože jste se posunuli jinam a víc vědět nepotřebujete.

Obojí je OK. Jen si právě teď nekazte pověst tím, že se prohlásíte za experta na něco, čemu prostě doopravdy nerozumíte. I když by vám to nejspíš spousta lidí uvěřila…

Mohlo by vás bavit…

Podívejte se na další články.

Inspirace není nikdy dost. Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat.

Pošli mi šablonu stránky pro Instagram bio!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu layout šablony pro Divi i s instrukcemi pro nasazení a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Chci vytvořit svůj prodejní funnel!

Naskočte do 5denní výzvy Vytvořte funkční prodejní funnel v 5 krocích. Každý den vám přijde 1 e-mail s obsahem lekce a konkrétními úkoly, které máte splnit. Z odběru mých e-mailů se můžete kdykoliv odhlásit.

You have Successfully Subscribed!

Chci e-book Brand nejsou jen barvy

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu pracovní listy, které vám pomohou objevit a komunikovat hlubší smysl vlastní značky.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro lepší engagement!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro uvedení nového produktu!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories pro launch i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!