Jak to dopadne, když zadáte umělé inteligenci úkol napsat za vás blogový článek?
Tak tuhle otázku jsem si položila v listopadu 2022, kdy o možnosti AI textů většina lidí nevěděla. Článek jsem nechala vygenerovat v angličtině, v nástroji Copymatic, který má v nabídce přes 80 nástrojů pro generování různých typů obsahu (newslettery, sociální sítě, články, celé landing pages…). Pak jsem ho nechala automaticky přeložit do češtiny, publikovala na svém blogu – a poslala na něj 300 lidí s otázkou “Co je na tomhle blogu revolučně jinak, než obvykle”. Ti, kdo mě čtou častěji, poznali, že článek není z mého pera, protože neodpovídá mému obvyklému stylu psaní. Většina ho tipovala na práci copywritera. Většině na něm ale nic zvláštního nepřišlo.
Jak článek vypadal článek vygenerovaný podle jednoduchého zadání, ponechaný bez zásahů a dalších úprav? Na to se můžete podívat níže.
Zajímá vás, jak jsem celý text generovala a kde automaticky překládám s touto kvalitou výstupu? Pak vás zvu do své MasterClass Texty psané umělou inteligencí.
Texty psané umělou inteligencí
Naučte se, jak využívat umělou inteligenci k psaní blogů, textů na weby, newsletterů či příspěvků na sociální sítě, aniž by vaši čtenáři poznali, že jste texty nepsali vy sami.
A teď už samotný článek.
Základní průvodce SEO optimalizací WordPressu pro podnikatelky
Jednou z nejdůležitějších věcí, které můžete pro svůj blog udělat, je naučit se SEO. Čím více budete vědět o tom, jak SEO funguje a jak optimalizovat své webové stránky nebo blog pro vyhledávače, tím výše se budete umisťovat ve vyhledávání a zvyšovat návštěvnost svého webu.
Faktory, kterým potřebujete věnovat pozornost při optimalizaci webu na WordPressu
Při optimalizaci webu je třeba mít na paměti několik klíčových věcí.
Za prvé – zvažte celkový design a uživatelské prostředí vašeho webu.
Je snadné se na něm pohybovat a najít to, co uživatelé hledají? Jsou barvy a písma příjemné na pohled?
Zadruhé se zamyslete nad obsahem, který na webu nabízíte.
Je relevantní a zajímavý pro vaši cílovou skupinu? Přináší nějakou hodnotu?
Mějte na paměti, že ženy často hledají obsah, který je užitečný, informativní a relativní.
Za třetí – nezapomeňte využít sociální média.
Ženy častěji než muži používají platformy sociálních médií, jako jsou Facebook, Instagram a Pinterest. Ujistěte se, že svůj obsah na těchto platformách propagujete, a vyzvěte návštěvníky webu, aby jej sdíleli na svých sítích.
V neposlední řadě nezapomínejte na optimalizaci pro vyhledávače (SEO).
Ujistěte se, že na celé své stránce uvádíte relevantní klíčová slova, aby se zobrazovala ve výsledcích vyhledávání, když ženy hledají projekty, jako je ten váš. Dodržováním těchto tipů můžete optimalizovat své stránky na WordPressu a efektivně oslovit svůj cílový trh.
Analýza klíčových slov
Pokud jde o SEO, je analýza klíčových slov jednou z nejdůležitějších věcí, které můžete udělat. Nejenže vám pomůže zjistit, na která klíčová slova se zaměřit, ale také vám pomůže pochopit, jak vaše publikum vyhledává informace na internetu.
Pro výzkum klíčových slov můžete použít řadu různých nástrojů, ale jedním z nejvhodnějších je Plánovač klíčových slov. Nejenže je zdarma, ale je také neuvěřitelně výkonný.
Jakmile najdete několik potenciálních klíčových slov, na která se chcete zaměřit, dalším krokem je začít je začleňovat do svého obsahu. Obecným pravidlem je, že chcete zajistit, aby každá stránka na vašem webu obsahovala alespoň jedno nebo dvě relevantní klíčová slova.
Pokud si nejste jistá, kde začít, zkuste je přidat do nadpisů a podnadpisů. Pomůže to zajistit, aby byl váš obsah správně optimalizován pro vyhledávače.
Kromě používání klíčových slov v obsahu je dalším skvělým způsobem, jak optimalizovat váš web, používání sociálních médií. Platformy sociálních médií mohou být skvělým způsobem, jak navázat kontakt s potenciálními zákazníky a klienty, ale mohou také pomoci zlepšit vaše umístění ve vyhledávačích.
Ujistěte se, že jste aktivní na sociálních sítích, jako je Instagram a Facebook. Komunikujte s ostatními uživateli a sdílejte vysoce kvalitní obsah z vašich webových stránek. To vám nejen pomůže budovat vztahy s ostatními lidmi ve vašem oboru, ale může to také vést k vyšší návštěvnosti.
Pochopení faktorů hodnocení Google
Jako podnikatelka potřebujete pochopit, jak Google hodnotí vaše webové stránky, abyste je optimalizovala pro dosažení co nejlepších výsledků. Faktory hodnocení Google se neustále mění, ale existuje několik klíčových faktorů, které zůstávají konzistentní.
Jedním z nejdůležitějších faktorů hodnocení je relevance.
Pokud je váš web relevantní k vyhledávacímu dotazu, je pravděpodobnější, že se ve výsledcích vyhledávání umístíte výše. Proto na celém webu použijete klíčová slova, která odpovídají obsahu vašich textů..
Dalším klíčovým faktorem hodnocení je autorita.
Google chce hledajícím ve výsledcích vyhledávání zobrazovat webové stránky s největší autoritou a hodnotou. Autoritu si můžete vybudovat získáním kvalitních zpětných odkazů z jiných webových stránek. U Googlu vám ji pomůže vybudovat také vytváření informačně hodnotného a poutavého obsahu.
V neposlední řadě je klíčovým faktorem hodnocení také uživatelská zkušenost.
Google chce, aby hledající při návštěvě vašich webových stránek měli pozitivní zkušenosti, proto je důležité mít dobře navržené webové stránky, které se snadno ovládají. Vytváření užitečného a relevantního obsahu také zlepšuje uživatelský zážitek.
Checklist pro optimalizaci příspěvků
Jako podnikatelka můžete udělat několik klíčových věcí, abyste optimalizovala svůj WordPress web pro vyhledávače a návštěvníky. Tento checklist vám pomůže zajistit, aby byl váš web optimalizovaný co nejlépe.
1. Používejte názvy a popisy bohaté na klíčová slova.
Ujistěte se, že název a popis vašeho webu obsahují relevantní klíčová slova pro vaše podnikání. To pomůže potenciálním zákazníkům snáze najít váš web.
2. Používejte alt tagy u obrázků.
Zahrňte klíčová slova do alt tagů všech obrázků na svých stránkách. To pomůže vyhledávačům indexovat vaše obrázky a zlepší viditelnost vašich stránek.
3. Vytvářejte čerstvý obsah.
Pravidelné přidávání nového, originálního obsahu na vaše stránky pomáhá udržet jejich relevanci a popularitu jak u vyhledávačů, tak u návštěvníků. Snažte se přidávat alespoň jeden nový příspěvek na blog týdně.
4. Podporujte sdílení na sociálních sítích.
Na každý z vašich příspěvků a stránek umístěte tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, aby čtenáři mohli váš obsah snadno sdílet se svými příznivci. Můžete si také nainstalovat pluginy, jako je Jetpack Share Buttons, které tento proces ještě více usnadní.
5. Nainstalujte si analytický plugin.
Analytické pluginy, jako je Google Analytics pro WordPress, vám pomohou sledovat návštěvnost vašich webových stránek a zjistit, jak uživatelé interagují s vaším obsahem. Tato cenná data vám pomohou odpovídajícím způsobem upravit vaše optimalizační úsilí.
Nástroje, které vám mohou pomoci získat vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání
Existuje řada nástrojů, které vám mohou pomoci optimalizovat váš web WordPress pro lepší výsledky ve vyhledávačích. Zde je několik nejoblíbenějších a nejefektivnějších možností:
1. Yoast SEO.
Yoast je populární doplněk, který vám pomůže optimalizovat obsah pro lepší viditelnost ve vyhledávačích. Nabízí funkce, jako je analýza klíčových slov, optimalizace titulků a meta tagů, XML sitemapy a integrace sociálních médií.
2. All in One SEO Pack.
Tento doplněk je další oblíbenou možností optimalizace WordPress webu pro lepší výsledky ve vyhledávačích. Obsahuje funkce, jako je automatické generování metadat, podpora mapy stránek XML a integrace služby Google Analytics.
3. WordPress SEO by Yoast.
Tento plugin je odlehčenou verzí populárního pluginu Yoast SEO (zmíněného výše). Obsahuje funkce, jako je analýza klíčových slov a optimalizace titulků a meta tagů.
4. Jetpack by WordPress.com.
Jetpack je užitečný plugin, který nabízí řadu funkcí pro optimalizaci webu WordPress, včetně integrace sociálních médií, vylepšení zabezpečení, vylepšení výkonu a dalších.
5. W3 Total Cache .
Tento zásuvný modul pro ukládání do mezipaměti zrychluje vaše webové stránky tím, že ukládá statické soubory do mezipaměti a eliminuje potřebu znovu načítat dynamicky generované stránky při každém přístupu návštěvníka. Lze jej použít ve spojení s dalšími zásuvnými moduly, jako je WP Super Cache, nebo s nezbytnými zásuvnými moduly, jako je bezplatná služba CDN společnosti CloudFlare, a dále tak zlepšit výkon webových stránek.
Zde je několik závěrečných myšlenek o optimalizaci WordPressu pro podnikatelky:
-V první řadě udržujte design svých stránek čistý a profesionální. Vyhněte se přílišnému množství barev a neuspořádanému obsahu, protože to může návštěvníky zahltit.
– Věnujte pozornost obrázkům, které na webu používáte. Ujistěte se, že odrážejí rozmanitost vašeho podnikání..
– Pište jasně a stručně. Ženy často vykonávají více úkolů a nemají čas ztrácet čas čtením dlouhých odstavců textu.