Taky vám píše Eric? Pomůže reCAPTCHA pro kontaktní formuláře v Divi.

On: Čvc 1, 2022

Taky vám přes kontaktní formulář na webu chodí pravidelné zprávy od Erica, jehož péče o vaše SEO a kvalitní využití leadů přicházejících na váš web by vás dojala až k slzám, kdybyste to z mailu nemuseli každý den mazat? Ať už za Ericem Jonesem stojí kdokoliv, jedná se o jednoho z nejefektivnějších spambotů napadajících kontaktní formuláře – které je na novém webu schopen najít v řádu dní.

Dá se proti tomu bránit? Dá.

Kontaktní formuláře v Divi už vyrostly z původního ověřování “lidskosti” jen s pomocí jednoduchého součtu – a můžete do nich implementovat funkci reCAPTCHA od Googlu, která vaše návštěvníky nezatěžuje matematickými úlohami, opisováním nesouvislých znaků nebo vybíráním všech obrázků, na kterých je motocykl…

Jak nastavit Google reCAPTCHA pro DIVI?

Začněte tím, že si otevřete úpravy modulu kontaktní formulář na příslušné stránce vašeho webu. Pokud máte formulářů více, budete muset nastavit jeden po druhém.

V nastavení formuláře nás bude zajímat položka Spam Protection.

Po jejím otevření Přepneme na Ano hned první položku – Use a Spam Protection Service.

Objeví se políčka pro výběr poskytovatele služby a účtu.  První políčko nabízí jedinou možnost a tou je ReCaptcha. Nechte ho, jak je.

Do druhého políčka budeme muset zadat váš reCAPTCHA v3 účet. Při nastavovaní prvního formuláře bude třeba zadat kompletní údaje, u dalších už by se vám použitý účet měl automaticky objevit v “roletce”.

Po rozkliknutí tlačítka Přidat se objeví políčka pro zadání klíčů k reCAPTCHA účtu. Přejdeme tedy na web Google reCAPTCHA a účet založíme (budete potřebovat Google účet).

  • Položka Label je jen pro vás, já do ní zadávám web, na kterém chci reCAPTCHU provozovat.
  • V reCAPTCHA type zvolte reCAPTCHA v3.
  • Pod Domains klikněte na text Add a domain… a přidejte adresu domény (stačí ve formátu xxx.cz). Pro ty, kdo by jako já zkoušeli klikat na + a divili se, že to nic nedělá 🙂 – je potřeba kliknout přímo do řádku.
  • Pod Owners se automaticky objeví vaše Google adresa, můžete přidat i další e-mail.
  • Zaškrtněte políčko Accept the reCAPTCHA Terms of Service.
  • Klikněte dole na Submit.

Objeví se nová stránka s vaším veřejným a tajným klíčem. Ty stačí kliknutím na modrý text před políčky zkopírovat, vložit do nastavení kontaktního formuláře a kliknout na Odeslat.

Po kliknutí na Odeslat vyberte nově přidaný účet v “roletce” reCAPTCHA v3 Account (pokud se po přidání neukáže automaticky). Minimum Score můžete nechat na výchozí hodnotě 0.5. Celé nastavení nezapomeňte uložit zelenou ikonou vpravo dole.

ReCAPTCHA je tímto nastavená a na stránce s formulářem se objeví plovoucí ikona Google reCAPTCHA. Pokud se vám na stránce nelíbí, můžete ji v souladu s podmínkami používání služby schovat a nahradit textem pod formulářem.

Pro skrytí ikony zadejte do Divi – Nastavení šablony – Vlastní CSS následující kód a uložte ho.

Pod samotný formulář pak vložte modul Text nebo Kód a zkopírujte do něj následující:

A to je vše.

Malý bonus na závěr? Úplně stejný postup můžete použít i pro vaše Opt-in formuláře na sběr kontaktů, na kterých reCAPTCHA funguje také.

 

 

 

Mohlo by vás bavit…

Podívejte se na další články.

Inspirace není nikdy dost. Podívejte se na další články, které by vás mohly zajímat.

Komunitní platforma Circle nově podporuje i platby v CZK

Komunitní platforma Circle nově podporuje i platby v CZK

Skvělá zpráva pro všechny, kdo pro svůj membership program či správu komunity používají (nebo zvažují) platformu Circle Communities. Podařilo se mi s podporou domluvit podporu členských plateb v CZK - a od včerejška je v Circle můžete aktivně využívat. Osobně mám z...

číst více

Pošli mi šablonu stránky pro Instagram bio!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu layout šablony pro Divi i s instrukcemi pro nasazení a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Chci vytvořit svůj prodejní funnel!

Naskočte do 5denní výzvy Vytvořte funkční prodejní funnel v 5 krocích. Každý den vám přijde 1 e-mail s obsahem lekce a konkrétními úkoly, které máte splnit. Z odběru mých e-mailů se můžete kdykoliv odhlásit.

You have Successfully Subscribed!

Chci e-book Brand nejsou jen barvy

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu pracovní listy, které vám pomohou objevit a komunikovat hlubší smysl vlastní značky.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro lepší engagement!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!

Pošli mi šablony stories pro uvedení nového produktu!

Vyplňte své jméno a e-mail a já vám pošlu odkaz na upravitelnou šablonu stories pro launch i s instrukcemi pro použití a úpravy.

Skvěle! Teď stačí ověřit adresu!